Povinně zveřejňované informace podle vyhlášky č. 442/2006, která stanoví strukturu informací zveřejňovaných o povinném subjektu dle § 5 odst. 1 a 2 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
1. Název
Obec Bořitov
2. Důvod a způsob založení
Obec vznikla nabytím účinnosti zákona ČNR č. 367/1990 Sb., o obcích, ke dni 24.11.1990, jakožto územně samosprávná jednotka s právní subjektivitou. Tento zákon byl nahrazen zákonem o obcích č. 128/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů.
Obec má postavení právnické osoby, v právních vztazích vystupuje svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající. Obec má vlastní majetek a finanční zdroje, hospodaří s nimi samostatně za podmínek stanovených zvláštními zákony.
Obec spravuje své záležitosti samostatně (dále jen "samostatná působnost").
Při výkonu samostatné působnosti se obec řídí zákony a obecně závaznými právními předpisy vydanými ústředními orgány k jejich provedení.
Obec v samostatné působnosti zajišťuje ve svém územním obvodu hospodářský, sociální a kulturní rozvoj, ochranu a tvorbu zdravého životního prostředí, s výjimkou těch činností, které jsou zvláštními zákony svěřeny jiným orgánům jako výkon státní správy.
Obec dále vykonává státní správu v rozsahu stanoveném zvláštními zákony (dále jen "přenesená působnost").
Při výkonu přenesené působnosti se obec řídí zákony a ostatními obecně závaznými předpisy a v jejich mezích usneseními vlády a směrnicemi ústředních orgánů státní správy.
3. Organizační struktura
Organizační struktura Obecního úřadu Bořitov:
starosta:
Ing. Břetislav Tesař 724 185 516
starosta@boritov.cz
místostarosta:
Jiří Kovář 516 437 189, 773 838 691
mistostarosta@boritov.cz
účetní, matrika:
Lenka Štěpánková 516 437 189
stepankova@boritov.cz
Ivana Venclů 516 437 189
venclu@boritov.cz
e-podatelna podatelna@boritov.cz
4. Kontaktní spojení
4.1 Kontaktní poštovní adresa
Obec Bořitov
nám. U Václava 11
Bořitov
679 21 Černá Hora
4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
Obec Bořitov
nám. U Václava 11
Bořitov
679 21 Černá Hora
4.3 Úřední hodiny
pondělí 8 – 12, 13 – 17 hod
středa 8 – 12, 13 – 17 hod
v ostatní dny podle dohody
4.4 Telefonní čísla
+420 516 437 189
+420 516 438 304
4.6 Adresa internetové stránky
www.boritov.cz
4.7. Adresa e-podatelny
podatelna@boritov.cz
4.8. Číslo datové schránky
7q5bq97
5. Případné platby lze poukázat:
KB Blansko: 6229-631/0100
hotovostně na pokladně OÚ Bořitov
6. IČ
00279960
7. Dokumenty
7.1.Obecně závazné vyhlášky
http://www.boritov.cz/obecni_urad/vyhlasky.html
7.2.Rozpočet
http://www.boritov.cz/obecni_urad/rozpocet.html
8. Žádosti o informace
Dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, lze na Obecním úřadě žádat o poskytnutí informace:
- ústně u přítomných pracovníků v pondělí a ve středu v době od 8 do 17 hodin
- písemně poštou na adresu:
Obec Bořitov
nám. U Václava 11
Bořitov
679 21 Černá Hora
- osobně předáním písemné žádosti na podatelně OÚ Bořitov
- e-mailem na adresu: podatelna@boritov.cz
- datovou schránkou
Žádost musí obsahovat zákonné náležitosti dle §14 odst. 2 zákona o svobodném přístupu k informacím: kterému povinnému subjektu je určena a že se žadatel domáhá poskytnutí informace ve smyslu tohoto zákona, identifikaci žadatele
- u fyzických osob - jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu nebo, není-li přihlášena k trvalému pobytu, adresu bydliště a adresu pro doručování, liší-li se od adresy místa trvalého pobytu nebo bydliště
- u právnických osob - název, identifikační číslo, adresu sídla a adresu pro doručování, liší-li se od adresy sídla
Adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa.
Pokud město žádosti o informaci, byť i jen zčásti, nevyhoví, vydá ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí o odmítnutí žádosti, popřípadě o odmítnutí části žádosti, s výjimkou případů, kdy se žádost odloží.
Proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti se lze odvolat ve lhůtě uvedené na rozhodnutí od doručení nebo od marného uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti.
Odvolání se podává na OÚ Bořitov, který odvolání spolu se spisovým materiálem postoupí nadřízenému orgánu ve lhůtě 15 dnů ode dne doručení odvolání. Nadřízený orgán o odvolání ve stanovené lhůtě rozhodne. Proti rozhodnutí o odvolání se nelze odvolat, je však přezkoumatelné soudem.
Lhůty pro vyřízení žádosti o informace:
* Obec poskytne informaci nejpozději do 15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo ode dne jejího doplnění. Prodloužení této lhůty je možné ze závažných důvodů dle §14 odst.7 uvedeného zákona nejvýše o 10 dní.
Obec Bořitov jedná a rozhoduje zejména na základě:
* zákonů:
č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), v platném znění
č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění
č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění
č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů
* platných
obecně závazných vyhlášek obce Bořitov
výše uvedené nejdůležitější předpisy jsou k nahlédnutí na INTERNETU www. boritov.cz a na podatelně OÚ Bořitov.
Obec je oprávněno vyžadovat úhradu nákladů spojených s vyhledáváním informací, opatřením technických nosičů dat, pořízením kopií a odesláním informací žadateli. V případě, že obec bude požadovat úhradu, písemně oznámí tuto skutečnost spolu s výší úhrady žadateli před poskytnutím informace. Vydání informace smí být podmíněno úhradou těchto nákladů nebo zálohy. Viz. zveřejněný sazebník úhrad.
Sazebník úhrad za poskytování informací obcí Bořitov
Informace o již zveřejněných informacích obdržíte na podatelně OÚ Bořitov.
Výroční zprávy budou zveřejňovány do 1.3. za předcházející kalendářní rok.
9. Popisy postupů – návody pro řešení životních situací
10. Předpisy
10.1 Nejdůležitější používané předpisy
Tyto a další právní předpisy jsou uloženy na obecním úřadu, kde jsou v úřední dny k nahlédnutí.
nejsou
12. Výroční zpráva podle zák. č. 106/1999 Sb.
http://www.boritov.cz/obecni_urad/vyrocni_zpravy.html
Co poskytuje Czech POINT
Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál, tedy Czech POINT je projektem, který by měl zredukovat přílišnou byrokracii ve vztahu občan – veřejná správa. V současnosti kontaktní místa Czech POINT poskytují tyto služby:
Výpis z Katastru nemovitostí.
Výpis lze požadovat na základě listu vlastnictví nebo podle seznamu nemovitostí. Vydání první strany výpisu je zpoplatněno částkou, jejíž výše je zákonem omezena na 100,- Kč; každá další strana výpisu je zpoplatněna částkou, jejíž výše je 50,- Kč.
Výpis z Obchodního rejstříku.
Výpis lze požadovat na základě znalosti IČ obchodní organizace. I zde je vydání první strany výpisu zpoplatněno částkou, jejíž výše je zákonem omezena na 100,- Kč; každá další strana výpisu je zpoplatněna částkou, jejíž výše je 50,- Kč.
Výpis z Živnostenského rejstříku.
Výpis lze požadovat na základě znalosti IČ obchodní organizace. I v tomto případě je vydání první strany výpisu zpoplatněno částkou, jejíž výše je zákonem omezena na 100,- Kč; každá další strana výpisu je zpoplatněna částkou, jejíž výše je 50,- Kč.
Výpis z Rejstříku trestů.
Podle §11a odst. 1 zákona č. 269/1994 Sb. o Rejstříku trestů v platném znění, lze vydat výpis z evidence Rejstříku trestů osobě, které se výpis týká, pouze na základě písemné žádosti. Osoba, které lze na pracovišti Czech POINT výpis vydat, musí mít platný doklad totožnosti a musí mít přiděleno rodné číslo. To znamená, že výpis se může vydat i cizincům, kteří mají například trvalé bydliště v České republice. Na pracovištích Czech POINT lze vydávat výpisy i zplnomocněncům, kteří žádají o výpis z Rejstříku trestů na základě úředně ověřené plné moci. V případě, že je možné vyřídit žádost o výpis z Rejstřík trestů elektronicky, zaplatí klient podle zákona za tento výpis 100,- Kč jako správní poplatek úřadu za přijetí žádosti o vydání výpisu z evidence Rejstříku trestů.
O výpisy je možno žádat v těchto hodinách:
pondělí a středu od 8-17 hodin